måndag, oktober 08, 2012

Måndag

Ny vecka är här och imorse blev jag väckt av Robben vid 8. Så de va bra att kliva upp och få kaffesällskap på morgon kvisten. Han va kvar ett bra tag och va snäll och skjutsade mig till högdalen vid 10 tiden då jag hade tid hos mvc.
Fick lyssna på bebis hjärtljud igen och mätte sf-mått som låg på 24.
Allt såg bra ut och jag följer kurvan galant:)
Fick även en tid nästa månad att göra glukosbelastning. :/

Efter mvc besöket blev det en fika hemma hos pappa. Där tror dom på en liten flicka. Då bebis hjärtslag ligger över 140 båda gångerna tror dom ännu mer på en flicka.

Ringde även försäkringskassan, då jag av en jävligt konstig anledning glömde att skriva under graviditetspenning ansökan.! Så nu har dom prioriterat den så att jag får hem ett kompliteringspapper så den kan komma in i tid:) de vore väldigt förjävligt om jag skulle faila på en underskrift.

Snart kommer min mamma ner till huvudstaden, som jag längtar:)
Då tar hon förhoppningsvis med sig vaggan till bebis och lite annat smått och gått.
Funderar också på om man ska passa på att måla om i båda sovrummen nu när man kan få expert hjälp.

Har nu även listat ut bebis rutiner.
Den senaste veckan har de varit ca 5 sparkar på morgonen sen är det lugnt fram till 14-15 tiden sen blir det lugnt och sen är det full rulle från ca 20.00 ända tills jag somnar.
Och nu har bebis börjat bli så stor så den sparkar mig på revbenen. Inte alls en härlig känsla.

Nä nu har jag nog inget mer att skriva för denna gång.

Tingeling

Inga kommentarer: